Subject: FW: Kooskõlastamiseks: Jõgevamaa, Põltsamaa vald, Pajusi küla VK projekt - riigitee nr 14169, 14170
From: "Annika Matson" <[email-masked]>
To: "Anne Vesinurm" <[email-masked]>
Date: Thu, 20 Jun 2024 16:41:18 +0300

Tere!

Registreeri see töö palun mulle menetlemiseks.

Delta viit 7.1-2/24/9572-3

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Karabelnik-ALKRANEL <[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 19, 2024 6:13 PM
To: Annika Matson <[email-masked]>
Cc: Kaarel Rebane <[email-masked]>; Eda Joosep 
<[email-masked]>; Kersti Paas <[email-masked]>
Subject: Re: Kooskõlastamiseks: Jõgevamaa, Põltsamaa vald, Pajusi küla VK 
projekt - riigitee nr 14169, 14170

Tere

Esitan kooskõlastamiseks nõuetest ja kokkulepitust lähtuvalt korrigeeritud 
projekti asendipaani ja profiili joonised (manuses on lisatud *dwg ja *pdf 
versioon). Olen tänulik, kui saate joonise operatiivselt üle vaadata ja 
tagasiside anda.

Kui joonised on sobivad, siis täpsustame ka muud projekti osad (mahud, 
seletuskiri) ja saadame juba projekti tervikuna kooskõlastamiseks.

Parimat

Kristjan Karabelnik

OÜ Alkranel

Veemajanduse projektijuht

Tel/fax: +372 736 6676

Mob: +372 503 9010

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.alkranel.ee <http://www.alkranel.ee>

17.06.2024 11:59 Annika Matson kirjutas:

Tere!

1.	Vee-ja kanalisatsioonitorustiku paigaldamine täies ulatuses kaitsehülssi 
lõigus KVK-42 - KVK-8  ja V-35- V-17 ei ole vajalik, torustikud tuleb 
paigaldada kaitsehülssi sõidutee all.

PS. Projekti alusplaanil puudub Mõisa tall-tõllakuuri juures kruusakatte ja 
haljasala (muru) ülemineku piir (hoone riigitee nr 14170 poolsel küljel on 
kruusakattega plats).

2.	Riigitee vasakus servas  rajada puurimiskaevik võimalikult kaugele 
riigitee kattest. Puurimiskaeviku jäämisel tänavavalgustusmasti 
vahetuslähedusse näha ette kaeviku seina ja masti toestamine.

Ristumine riigiteega võib toimuda pildil näidatud nurga all.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Karabelnik-ALKRANEL  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Sent: Friday, June 14, 2024 1:43 PM
To: Annika Matson  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Cc: Kaarel Rebane  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>; Eda Joosep  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>; Kersti Paas  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Kooskõlastamiseks: Jõgevamaa, Põltsamaa vald, Pajusi küla VK 
projekt - riigitee nr 14169, 14170

Tere

Tänud tagasiside eest!

Palun täiendavalt täpsustada:

1. Kas lõigus KVK-42 - KVK-8  ja V-35- V-17 tuleb nii vee kui ka 
kanalisatsioonitoru paigaldada täies ulatuses siiski kaitsehülssi?

2. Kas saan õigesti aru, et mõeldud on nihutada ainult maantee paremas 
servas olevat puurimiskaevikut kaev KVK-16 ja sõlm V-9 kohal ning et 
selliselt jääks trass tee all rohkem diagonaalselt paiknema?

Parimat

Kristjan Karabelnik

OÜ Alkranel

Veemajanduse projektijuht

Tel/fax: +372 736 6676

Mob: +372 503 9010

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.alkranel.ee <http://www.alkranel.ee>

14.06.2024 12:45 Annika Matson kirjutas:

Tere!

1.     Nõustume lahendusega, kus liitumispunktis olev maakraan ja kape 
jäävad riigitee maaüksusele maksimaalselt kinnistu piiri äärde ning 
liitumispunktist rajatakse torude pikendus eramaa kinnistule, min 2m 
kinnistu piirist. Antud lahendusega on tagatud vee-ettevõtte soovitud 
juurdepääs ning kõik edasised kaevetööd toimuvad liituja kinnistul.

2.     Riigitee maaüksusel ja selle kaitsevööndis avatud kaeviku (sh 
puurimiskaeviku) kaugus 3,0m mulde nõlva puudumisel, kehtib kõigile 
rajatavatele avatud kaevikutele (vt Transpordiameti juhend 
<https://transpordiamet.ee/sites/default/files/documents/2021-12/nouded_tehnovorkude_teemaale_kavandamisel_0%20%281%29.pdf> 
Nõuded tehnovõrkude ja -rajatiste teemaale kavandamisel , Tabel 1). Eriti 
kitsastes oludes saame põhjendatud juhul teha erandi, kus avatud kaeviku 
kaugus riigitee kattest on min 2m. Kui ei ole võimalik tagada ka 2m 
vahekaugust ning kaeviku rajamine on vajalik teekattele lähemale, siis tuleb 
teostada teekatte taastamine sõiduraja laiuses. Juhime tähelepanu, et 
riigitee tee katendi taastamine pikemas ulatuses (rohkem kui 50m) tuleb 
tehnovõrgu omanikul sõlmida Transpordiametiga riigitee tee katendi 
taastamise leping.

3.     Kaevude paigaldamine uputatuna teepeenrasse ei ole aktsepteeritav. 
Hilisem kaevude avamine toob kaasa sõidutee teepeenra ja katte lõhkumise, 
mis on lubamatu.

Pakume omapoolse lahenduse, kus saab säilitada kõrghaljastuse ega pole 
vajadust tänavavalgustust ümber paigaldada:

1.     Torustike kulgemisel riigitee nr 14169 vasakul pool servas tagada 
kanalisatsioonikaevude ja veesõlmede kaugus teekattest min 1,5m. Kas oleks 
võimalik teostada torustike paigaldamine lõigus KVK-42 - KVK-8  ja V-35- 
V-17  kinnisel meetodil (ära jääks kaev KVK-41 ja sõlm V-29) selliselt, et 
trassid kulgeks Mõisa tall-tõllakuuri juures teemaal 0,5m kaugusel riigitee 
maaüksuse kinnistu piirist ? Juhul, kui siiski on vajalik kaevu KVK-41 ja 
sõlme V-29 rajamine, siis võiks teostada torustike paigaldamise kahe 
puurimisega, kus kaev KVK-41 ja sõlm V-29 on kavandatud ristmikust kaugemale 
kruusakattega alale.

2.     Torustike kulgemisel riigitee nr 14169 paremal pool servas viia 
torustikud maksimaalselt riigitee maaüksuse piiri äärde, selleks soovitame 
rajada puurimiskaevik, kaev KVK-16 ja sõlm V-9 riigitee maaüksusel Sääse 
(57301:002:0371) kinnistu mahasõidu alla.

Juhul, kui soovite arutada lahendust Teams’i vahendusel, siis palun andke 
sellest teada ning lepime sobiva aja kokku.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Karabelnik-ALKRANEL  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Sent: Tuesday, June 11, 2024 12:41 PM
To: Annika Matson  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Cc: Kaarel Rebane  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>; Eda Joosep  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>; Kersti Paas  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Kooskõlastamiseks: Jõgevamaa, Põltsamaa vald, Pajusi küla VK 
projekt - riigitee nr 14169, 14170

Tere

Tänud tagasiside eest!

Palun mõnda alltoodud märkust eelnevat täpsustada, enne kui hakkame 
projektis korrektuure tegema. Lisan allpool projekteerija poolsed selgitused 
ja küsimused, mille osas palun teiepoolset seisukohta. Pakun välja, et 
võiksime arutada muudatusi enne kas telefonitsi või veebikoosoleku vormis.

Parimat

Kristjan Karabelnik

OÜ Alkranel

Veemajanduse projektijuht

Tel/fax: +372 736 6676

Mob: +372 503 9010

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.alkranel.ee <http://www.alkranel.ee>

10.06.2024 13:54 Annika Matson kirjutas:

Tere!

Seoses kolleegi puhkusel olekuga suunati EHRi kooskõlastus menetlemiseks 
mulle ning alloleva kiri oli hr. Veltri juures menetlemise ootejärjekorras. 
Nüüd on see suunatud minule menetlemiseks.
Palun Teil sisse viia korrektuurid:

1.	Kinnistute liitumispunktid kavandada liitujate kinnistutele, ohutusse 
kaugusesse riigitee katastriüksusest (min 2m kinnistu piirist), siis ei pea 
liituja riigitee maaüksust korrastama ja erinõudeid täitma ning kõik 
edasised kaevetööd toimuvad liituja kinnistul.

ÜVVK seaduse järgi peab liitumispunkt asuma kinnisasja piirist väljaspool 
0-1m ja olema vaba juurdepääsuga vee-ettevõttele. Kuna tegemist on 
maanteeäärse alaga, kus on kinnistute mahasõidud ja haljastus, siis võiksid 
liitumispunktid jääda siiski avalikule maale, kuna eraomanike aedades 
puuduks neile ligipääs. Liitumispunktis asub füüsiliselt ainult maakraan ja 
kape, mis ei ole kuidagi ohuks. Kas liitumispunktid võivad siiski jääda 
samadesse asukohtadesse, kui näitame projektis torude pikendused ~2m 
kinnistu sisse?

1.	Puurimiskaevik viia tee muldkehast välja, kõrvalasuvale kruuskattega 
alale või haljasalale. Vaba ruum selleks on olemas. Näidata ära 
puurimiskaeviku kaugus riigitee katte servast. Puurimiskaeviku rajamisel 
arvestada Transpordiameti juhendis „Nõuded tehnovõrkude teemaale 
paigaldamise kavandamisel“ kaeviku varisemisnurgaga ja tabelis 1 toodud 
vahekaugustega. Näidata ära suundpuurimise suund / eristada stardi-ja 
lõpukaevikut.

Kuna puurimiskaevikuid on mitmeid, siis palun täpsustada, millisest 
asukohast käib jutt. Kuna tegemist on tasase maapinnaga, siis palun ka 
täpsustada, milline on antud juhul tee muldkeha ulatus.

1.	Riigitee tee muldkehasse kanalisatsioonikaevude paigaldamine ei ole 
lubatud. Sõidutee ja kinnistupiiri vahel on piisavas ulatuses vaba ruumi, 
kuhu on võimalik paigaldada kanalisatsioonikaevud.

Projekteerija on arvestanud trassi asukoha valikul olemasolevate 
kitsendustega (kõrghaljastus, tänavavalgustuse mastid ja kaabel, 
muinsuskaitsealused Küüni ja Valitsejamaja kinnistu hooned ning Pajusi mõisa 
kinnistu kivimüür), mis ei võimalda trassi kogu ulatuses selliselt üldise 
reegli alusel rajada, et ühtki kaevu ei jääks riigitee muldkehasse. 
Projekteerija on välja pakkunud tehnilise lahenduse, mis maksimaalselt 
arvestab nii olemasoleva olukorraga kui ka riigitee toimimisest lähtuvate 
nõuetega. Kaevud on valdavalt paigutatud kas tee äärde haljasalale või 
teepeenrasse. Vajadusel on võimalik rajada need kaevud uputanuna, et kaevude 
kaaned ei segaks teehooldust.

Lisan manuses ka iseloomulikud fotod Pajusi-Loopre teest kahele poole, mis 
on tehtud Pajusi mõisa kinnistu kivimüüri juurest.

Juhul, kui kaevude paigaldamine muldkehasse on siiski välistatud ja peaksime 
siiski kõik kaevud riigitee muldkehast väljapoole nihutama, siis eeldaks see 
kas olemasoleva kõrghaljastuse eemaldamist ja/või tänavavalgustuse mastide 
ümberpaigutamist. Sellisel juhul palun täpsustada ka riigitee muldkeha 
ulatus, kuhu kaeve ei tohi paigutada.

1.	Riigitee maaüksusel tehnovõrgu paigaldamisel avatud meetodil, tuleb ära 
märkida lahtise kaeviku piirid ning lähima lahtise kaeviku ääre kaugus 
riigitee asfaltkatte servast. Avatud kaeviku rajamisel arvestada 
Transpordiameti juhendis „Nõuded tehnovõrkude teemaale paigaldamise 
kavandamisel“ kaeviku varisemisnurgaga ja tabelis 1 toodud vahekaugustega.
2.	Riigitee maaüksusel rajada tehnovõrk piki teemaad kulgemisel 
maksimaalselt kinnistu piiri äärde.

Palun ülaltoodust lähtuvalt täpsustada, millises asukohas näete võimalust 
trassi nihutamiseks kinnistu piirile lähemale.

Soovitame Teil saada projektlahendus kooskõlastatuks esmalt EHRi väliselt 
ning peale seda, kui lahendus on paigas ja kooskõlastatud, siis esitada see 
uuesti EHRi ehitusloa menetluseks.

Annika Matson
peaspetsialist
planeerimise osakond

tehnovõrkude üksus

+372 5462 0384
 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

From: Kristjan Karabelnik-ALKRANEL  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Sent: Wednesday, June 5, 2024 11:33 AM
To: Annika Matson  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Cc: Arvo Veltri  <mailto:[email-masked]> 
<[email-masked]>
Subject: Re: Kooskõlastamiseks: Jõgevamaa, Põltsamaa vald, Pajusi küla VK 
projekt - riigitee nr 14169, 14170

Tere

EHRi kaudu on selle projekti kohta laekunud tagasiside (kiri manuses), 
milles viidatakse puuduolevale *dwg joonisele ja katete taastamise osa 
projektile ning IKÕ joonistele.

Palun infot, kas käesoleva taotluse (lisatud manuses) ja lisatud lingi kaudu 
on need materjalid teile olnud kättesaadavad ning kas taotlusele on võib 
oodata veel eraldi tagasisidet?

Parimat

Kristjan Karabelnik

OÜ Alkranel

Veemajanduse projektijuht

Tel/fax: +372 736 6676

Mob: +372 503 9010

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.alkranel.ee <http://www.alkranel.ee>

22.05.2024 10:51 Kristjan Karabelnik-ALKRANEL kirjutas:

Tere

Lisan manuses digiallkirjastatud taotluse (sh kasutusõiguse plaanid) 
projekti kooskõlastamiseks.

Lisan siia ka lingi projekti materjalidele:

 <https://www.dropbox.com/scl/fi/fbq6m8p0yw24yecp9b6pj/PajusVK_TP_TRAM.zip?rlkey=uks19q3rpyav81ug3990b87f9&st=wff47aox&dl=0> 
https://www.dropbox.com/scl/fi/fbq6m8p0yw24yecp9b6pj/PajusVK_TP_TRAM.zip?rlkey=uks19q3rpyav81ug3990b87f9&st=wff47aox&dl=0

Lugupidamisega

Kristjan Karabelnik

OÜ Alkranel

Veemajanduse projektijuht

Tel/fax: +372 736 6676

Mob: +372 503 9010

E-post: [email-masked]

www.alkranel.ee <http://www.alkranel.ee>